03 November, 2012

Makluman
Mana-mana individu yang menyertai Program Pendapatan Paid Per Call MyQbic. Anda dinasihatkan agar menggunakan peluang ini dengan cara yang betul dan sebaik mungkin. Menerusi program ini, anda akan dibayar bagi setiap panggilan. Program ini adalah cetusan idea yang ditambahbaik daripada Program Paid Per Click Google Adsense. Program ini bukan jalan pintas untuk menjadi 'jutawan segera' atau 'cepat kaya'. Perlu ditegaskan bahawa MyQbic BUKAN tempat pelaburan atau seumpamanya. 

MyQbic 1:

Pelajari Cara-Cara Menjana Pendapatan Menerusi Program Paid Per Call MyQbic & Dapatkan RM500 Secara Percuma


Pendaftaran adalah percuma! Setelah anda membuat pendaftaran, anda akan menerima RM500 percuma, Akaun Peribadi MyQbic (Sementara) dan Panduan Program Paid Per Call MyQbic supaya anda boleh mempelajari dan mengetahui dengan lebih jelas bagaimana program ini berfungsi dan mampu membantu anda menjana pendapatan sampingan setiap hari di Internet. Cepat daftar sekarang supaya anda tidak terlepas dari menyertai. Kami yakin pendaftaran akan penuh sedikit masa lagi!


Pendaftaran adalah terhad kepada 16 orang sahaja!
Masih dibuka kepada 16 3 orang sahaja lagi!


Untuk mendaftar, sila hantar butiran anda 
Nama Penuh, Alamat & Nombor Telefon Bimbit
ke email: myqbic@gmail.com




3 Faedah Utama Program Paid Per Call MyQbic
  • Anda akan menerima bayaran sekitar RM1.50 - RM500 setiap kali rakan-rakan anda menghubungi MyQbic walaupun mereka tidak membuat sebarang pembelian produk daripada kami. Contoh, 27 orang rakan anda menghubungi MyQbic sebanyak 3 kali panggilan sehari. Maka, anggaran jumlah pendapatan anda ialah RM413.10 sehari (27 orang x 3 kali panggilan x 1 hari x RM5.10 estimated cost ppc)
  • Anda masih menerima pendapatan setiap bulan sekitar RM1 - RM1500 walaupun anda tidak melaksanakan sebarang kempen atau rakan-rakan anda tidak menghubungi MyQbic. 
  • Anda boleh membuat pengeluaran wang dari Akaun Peribadi MyQbic ke Akaun Bank anda pada bila-bila masa apabila mencapai had pengeluaran yang ditetapkan. Had pengeluaran minima adalah serendah RM1.
  • dan banyak lagi...

Program Paid Per Call MyQbic adalah program pendapatan sebenar di Internet. Namun, jika anda masih ragu-ragu atau kurang yakin dengan program ini. Anda boleh menguji dan mencuba terlebih dahulu.

Lebih 1.5 juta orang meminati Program Paid Per Call MyQbic. Menerusi program ini, anda akan menerima bayaran atau pendapatan bagi setiap panggilan (Paid Per Call). Program ini sesuai kepada pengguna-pengguna Internet atau sesiapa sahaja yang berminat untuk menjana pendapatan sampingan.

Apakah itu Paid Per Call? Paid Per Call merupakan salah satu kaedah promosi yang sangat mudah dan sesiapa sahaja boleh melakukannya. Di mana anda akan menerima bayaran atau pendapatan sekiranya kempen atau iklan yang anda promosikan itu dibaca oleh seseorang. Kemudian, orang itu membuat panggilan atau menghubungi pihak penjual. Anda akan dibayar bagi setiap panggilan walaupun orang itu tidak membeli produk daripada pihak penjual. Bayaran atau pendapatan anda berdasarkan bilangan atau jumlah panggilan yang dibuat oleh orang lain. Semakin banyak jumlah panggilan anda perolehi. Maka, semakin banyak bayaran atau pendapatan anda perolehi.


Apakah yang perlu anda lakukan sebagai peserta Program Paid Per Call?

  • Tugas mudah anda ialah membantu kami mempromosi iklan/kempen kepada rakan-rakan anda menerusi email atau pesanan ringkas SMS. 
  • Adakah anda perlu menjual? Jawapannya, tidak perlu.
  • Adakah anda perlu keluar untuk bertemu bakal pelanggan? Jawapannya, tidak perlu.
  • Adakah anda perlu menjawab panggilan telefon apabila bakal pelanggan ingin mendapatkan maklumat lanjut berkaitan kempen atau produk yang anda promosikan? Jawapannya, tidak perlu.
  • Adakah anda perlu mencipta produk sendiri? Jawapannya, tidak perlu.
  • Adakah anda perlu mencipta kempen atau iklan sendiri? Jawapannya, tidak perlu.
  • Adakah anda perlu membelanjakan ribuan ringgit untuk mempromosi kempen/iklan kepada orang ramai? Jawapannya, tidak perlu kerana anda boleh melakukan secara percuma dengan menggunakan email anda.
  • Adakah anda perlu memiliki laman web sendiri? Jawapannya, tidak perlu.
  • Adakah anda perlu menjadi pakar IT atau komputer? Jawapannya, tidak perlu.
  • Adakah anda perlu menghabiskan masa berjam-jam di hadapan komputer? Jawapanya, tidak perlu.


Contoh Kempen Paid Per Call & Paid Per Click




Faedah-faedah Program Paid Per Call MyQbic

Anda akan memiliki Akaun Peribadi MyQbic. MyQbic akan membuka dan mengaktifkan satu Akaun Peribadi MyQbic untuk anda. Akaun ini diurus sepenuhnya oleh MyQbic. Anda akan menerima salinan Penyata Akaun Peribadi MyQbic dari semasa ke semasa supaya anda boleh melihat dan menyemak jumlah pendapatan.

Anda akan menerima pendahuluan percuma RM4460. Pendahuluan percuma ini dimasukkan ke dalam Akaun Peribadi MyQbic milik anda. Perlu difahami bahawa MyQbic memberi pendahuluan percuma adalah bertujuan membantu anda menjana pendapatan di MyQbic dengan lebih mudah.

Anda akan menerima bayaran dan insentif tambahan dari MyQbic. Semua bayaran dan insentif tambahan yang anda terima daripada MyQbic akan dimasukkan ke dalam Akaun Peribadi MyQbic anda dari semasa ke semasa. Anda boleh membuat pengeluaran semua amaun yang ada di dalam Akaun Peribadi MyQbic ke Akaun Bank pada bila-bila masa apabila mencapai had pengeluaran yang ditetapkan. Had pengeluaran minima adalah serendah RM1 sahaja.

Berikut adalah jenis bayaran dan insentif tambahan dari MyQbic: 
  • Anda akan menerima bayaran daripada MyQbic sekitar RM1.50 sehingga RM500 bagi setiap kempen yang dilaksanakan. Semakin aktif anda melaksanakan kempen Paid Per Call dengan cara yang betul, semakin banyak bayaran anda terima daripada MyQbic.
  • Anda akan menerima bayaran setiap bulan dari MyQbic sekitar RM1 sehingga RM1500 walaupun anda tidak melaksanakan sebarang kempen
  • Anda akan menerima pendahuluan percuma RM4460 selepas anda membuat pengesahan pendaftaran sebagai Ahli MyQbic. 
  • Anda akan menerima insentif tambahan RM3.50 bagi setiap bulan penyata yang lewat anda terima dan lain-lain insentif tambahan.

Sumber pendapatan yang diperolehi oleh anda menerusi Program Paid Per Call ini adalah bebas daripada perkara-perkara yang meragukan. Peratus pecahan sumber pendapatan adalah sepertimana berikut:
  • 99% daripada kempen 'Paid Per Call' yang dilaksanakan oleh ahli.
  • 0.2% - 0.8% daripada pendapatan setiap bulan yang diberi oleh MyQbic kepada ahli.
  • 0.1% - 0.2% daripada pendahuluan percuma/insentif tambahan yang diberikan oleh MyQbic kepada ahli.

Anda DILARANG melakukan aktiviti penajaan atau mencari orang lain untuk menyertai MyQbic. Sebarang bentuk penajaan adalah dilarang. MyQbic tidak memberi sebarang bentuk imbuhan atau komisen penajaan. MyQbic tidak menganjurkan Skim Piramid, Skim Cepat Kaya, Skim Kutu, Jualan Langsung, Pemasaran Pelbagai Tingkat ‘Multi Level Marketing’ dan seumpamanya. MyQbic juga tidak menganjurkan sebarang bentuk pelaburan, saham dan seumpamanya yang menjanjikan kadar dividen tertentu pada tempoh tertentu.

Anda akan diberi pendedahan dan panduan Program Pendapatan Paid Per Call. Anda didedahkan mengenai cara-cara melaksanakan kempen, cara-cara menambah pendapatan , menyemak Akaun Peribadi MyQbic, mengaktifkan Akaun Peribadi MyQbic, membuat pengeluaran wang dari Akaun Peribadi MyQbic ke Akaun Bank dan lain-lain panduan.


Contoh Penyata Akaun Peserta Program Paid Per Call MyQbic





Testimoni Program Paid Per Call MyQbic


“Myqbic Paid Per Call Program does help our family generates side incomes. It’s absolutely fantastic! This program really works. I make money over $10+++ monthly and I believe everybody can make more if we promote the campaign effectively in right way.”
Muhammad Islahuddin Bin Abd. Rahman
35 tahun, Internet Markerter

“Pada mulanya, saya sangka program paid per call ini seperti pelaburan internet dan skim cepat kaya. Tetapi ternyata sangkaan saya silap.”
Ahmad Aqil Suhairi Bin Hamzah
29 tahun, Peguam

“I was so upset because Google banned my adsense account for no reason. I didn’t click on my ads. But , I’m glad to start making money through Myqbic PPC program.”
Sabariah Binti Misnan
23 tahun, Pembantu Tadbir

“Terima kasih kepada myqbic kerana memberi pendahuluan rm4460 percuma. Terima kasih juga kerana telah memulangkan semula bayaran pengesahan pendaftaran. Myqbic is always the best.”
Muhd Nizam Bin Qazem
43 tahun, Pengurus

“Saya dan kawan-kawan saya ingin mengucapkan terima kasih kepada admin myqbic kerana menerima rayuan kami untuk kembali menjana pendapatan dalam program ini. Kami berasa amat kesal kerana mengutuk myqbic dan menghasut orang lain di internet. Harap admin myqbic sudi memaafkan kami. ” 
Zakaria Bin Haji Samidi
31 tahun, Peniaga

“I love this program very much. It is easier to make money online. Bravo”
Nur Hamidah Binti Shekri
20 tahun, Pelajar Universiti


Pesanan MyQbic:
MyQbic sentiasa mengalu-alukan sebarang pandangan ikhlas, pengalaman benar serta komen peribadi daripada semua ahli MyQbic. Hantarkan pandangan, pengalaman dan komen peribadi anda ke email: myqbic@gmail.com. Sila sertakan nama penuh, negeri, pekerjaan, umur, nombor telefon, nombor kad pengenalan dan nombor akaun peribadi MyQbic anda. Setiap pandangan, pengalaman dan komen yang terpilih dan diterbitkan di blog ini akan menerima bayaran sebanyak RM30,000. Harap maklum.



Pesanan Pengasas MyQbic 
 (Abu Pzize Hassim)


19 Julai 2014, Sabtu, 10:00 am

Salam hormat,


Program Paid Per Call MyQbic adalah cetusan idea yang ditambahbaik daripada Program Paid Per Click Google Adsense. Menerusi program ini, para peserta dibayar bagi setiap panggilan hasil daripada perlaksanaan kempen. Setiap peserta diwajibkan mematuhi peraturan-peraturan yang ditetapkan ketika melaksanakan kempen. Program ini bukan jalan pintas untuk menjadi 'jutawan segera' atau 'cepat kaya'. Jauhi sikap tamak. Perlu ditegaskan bahawa MyQbic BUKAN tempat pelaburan, skim piramid, skim cepat kaya dan seumpamanya. 


Punca dan jumlah pendapatan peserta menerusi program ini adalah 99% bergantung kepada jumlah ketulenan atau kualiti bagi setiap panggilan hasil dari perlaksanaan kempen. Para peserta akan menerima bayaran sekitar RM1.50 - RM500 bagi setiap panggilan yang berkualiti walaupun pemanggil atau bakal pelanggan itu tidak membuat sebarang pembelian.


Semua peserta samada lama atau baru menyertai program ini mempunyai hak dan peluang yang sama. Mereka mampu menjana pendapatan yang lebih tinggi jika mereka aktif melaksanakan kempen dengan cara yang betul berbanding mereka yang memilih untuk pasif atau tidak melaksanakan kempen. Namun, dukacita dimaklumkan masih ada individu mengaitkan program ini dengan program, pelaburan dan skim penipuan walaupun penjelasan demi penjelasan telah diberikan. Sila rujuk di bahagian 'MyQbic 3: Anda Bertanya Mengapa, MyQbic Menjawab Kerana' di halaman blog ini untuk penjelasan lanjut berkaitan perkara ini. 


Ramai yang salah faham mengenai Paid Per Call (PPC) dan Paid Per Click (PPC). Apakah yang dimaksudkan dengan Paid Per Call? Anda dibayar sekiranya kempen atau iklan yang anda promosikan itu dibaca oleh seseorang. Kemudian, orang itu membuat panggilan atau menghubungi pihak penjual produk atau penyedia perkhidmatan. Anda akan dibayar bagi setiap panggilan ( Paid Per Call) walaupun pemanggil/bakal pelanggan itu tidak membuat sebarang pembelian. 


Paid Per Click (PPC) pula bermaksud anda dibayar sekiranya pautan 'link' kempen atau iklan yang anda promosikan itu diklik oleh seseorang. Anda akan dibayar bagi setiap klik (Paid Per Click) walaupun orang itu tidak membuat sebarang pembelian. 


Bagaimana untuk mengenalpasti ciri-ciri utama Skim Cepat Kaya atau Skim Piramid yang berselindung di sebalik Program Paid Per Call (PPC) dan Paid Per Click (PPC)? 

  • Pihak penganjur membenarkan peserta sewenang-wenangnya membuat panggilan atau klik pautan kempen itu sendiri. 
  • Pihak penganjur menjanjikan jumlah bayaran yang tidak munasabah bagi setiap panggilan atau klik pautan di mana bayaran bagi setiap panggilan atau klik melebihi harga bagi setiap unit produk atau perkhidmatan yang ditawarkan.
  • Pihak penganjur  mengenakan syarat kepada peserta terawal 'upline' mencari atau menaja peserta baru 'downline'. Semakin ramai peserta baru 'downline' berjaya direkrut, semakin banyak imbuhan yang diterima oleh peserta terawal 'upline'.

Mana-mana individu yang memohon dan terpilih menyertai Program Pendapatan Paid Per Call MyQbic. Anda dinasihatkan agar menggunakan peluang ini dengan cara yang betul dan sebaik mungkin. Sesiapa jua mampu meraih pendapatan yang lumayan menerusi program ini jika mereka aktif melaksanakan kempen dengan cara yang betul. Patuhi peraturan kempen yang ditetapkan dan jauhi dari melakukan sebarang aktiviti yang bertentangan dan mengelirukan ketika berkempen. Sila rujuk di bahagian 'MyQbic 2: Kempen MyQbic Paid Per Call Terkini' di halaman blog ini.

Sekian, terima kasih. 




Perkara-Perkara Yang Perlu Anda Lakukan
Sebagai Peserta Paid Per Call MyQbic


1. Melaksanakan kempen Paid Per Call 


Anda boleh memilih samada untuk melaksanakan kempen Paid Per Call atau tidak. Namun begitu, anda digalakkan supaya aktif melaksanakan kempen kerana 99% sumber pendapatan anda menerusi Program Paid Per Call ini adalah hasil daripada perlaksanaan kempen. Anda mampu memperolehi pendapatan yang lebih tinggi jika anda aktif melaksanakan kempen dengan cara yang betul berbanding untuk pasif atau tidak melaksanakan kempen. Berikut adalah peraturan-peraturan yang mesti dipatuhi ketika melaksanakan Kempen Paid Per Call MyQbic:
    • Anda tidak dibenarkan mengubah, meminda, menambah kandungan kempen, melakukan spamming, mengguna perisian atau robot atau apa jua aktiviti yang bertentangan dan mengelirukan ketika melaksanakan kempen.
    • Anda tidak dibenarkan membuat panggilan sendiri, merancang, mengarah, memaksa dan meminta individu lain menghubungi MyQbic atau seumpamanya. MyQbic berhak sepenuhnya menilai ketulenan sesuatu panggilan.
    • Anda hanya dibenarkan menghantar kempen kepada individu yang mengenali anda menerusi email dan pesanan ringkas SMS.
    • Anda akan menerima bayaran sekitar RM1.50 sehingga RM500 bagi setiap panggilan yang sah yang dibuat oleh rakan-rakan tuan walaupun mereka tidak membuat sebarang pembelian.
    • Sila rujuk bahagian MyQbic 2: Kempen Paid Per Call Terkini di halaman blog ini dari semasa ke semasa. 

2. Pasif atau Tidak Melaksanakan Kempen Paid Per Call

Jika anda pasif atau tidak melaksanakan sebarang kempen Paid Per Call pada setiap bulan semasa anda masih menerima pendapatan sekitar RM1 sehingga RM1500 setiap bulan daripada MyQbic. Perlu diingatkan bahawa jumlah pendapatan anda lebih rendah berbanding jika anda aktif melaksanakan kempen dengan cara yang betul.


3. Memohon dan Menyemak Penyata Akaun Terkini

Anda boleh memohon untuk menyemak Akaun Peribadi MyQbic anda yang terkini dari semasa ke semasa pada setiap hari Rabu dan khamis pada jam 10:00 pagi sehingga 12:30 tengahari. Anda perlu SMS Nama Penuh dan Nombor Akaun Peribadi MyQbic anda ke talian 012-7615396

Kemudian, MyQbic akan email salinan Penyata Akaun Peribadi MyQbic terkini kepada anda. Jika anda  lewat menerima penyata terkini pada setiap bulan semasa. Anda akan menerima tunggakkan pendapatan beserta insentif tambahan daripada MyQbic sebanyak RM3.50 bagi setiap bulan penyata yang lewat anda terima. Semua tunggakkan dan insentif itu akan dikumpulkan dalam satu penyata yang terkini.


4. Mengaktifkan Akaun Peribadi MyQbic Anda

Anda perlu membuat bayaran Yuran Pengaktifan Akaun sebanyak RM15 setiap bulan. Pendapatan anda tetap bertambah dari semasa ke semasa walaupun anda lewat atau tidak membayar yuran ini. Namun begitu, anda perlu menjelaskan semua yuran pengaktifan yang tertunggak (jika ada) terlebih dahulu sebelum anda membuat pengeluaran wang dari Akaun Peribadi MyQbic ke Akaun Bank. Setelah anda membuat bayaran pengaktifan, anda perlu SMS Nama PenuhNombor Akaun Peribadi MyQbic dan Nombor Rujukan Slip Bayaran ke talian 012-7615396. ATAU MyQbic akan menolak jumlah baki wang yang terdapat di dalam Akaun Peribadi MyQbic anda bagi tujuan pengaktifan.


5. Membuat Pengeluaran Wang Dari Akaun Peribadi MyQbic

Anda boleh memohon untuk membuat pengeluaran wang dari Akaun Peribadi MyQbic pada bila-bila masa apabila mencapai had pengeluaran yang ditetapkan. Had pengeluaran minima adalah serendah RM1 sahaja. Cara-caranya adalah seperti berikut:
  • SMS Nama Penuh dan Nombor Akaun Peribadi MyQbic tuan di talian 012-7615396 untuk menyemak penyata terkini.
  • Jelaskan semua Yuran Pengaktifan Akaun yang tertunggak (jika ada).
  • SMS Nama Penuh, Nombor Akaun Peribadi MyQbic, Jumlah Pengeluaran, Nama Bank dan Nombor Akaun Bank tuan ke talian 012-7615396.

Anda Berminat Untuk Menyertai 
Program Paid Per Call MyQbic? 


Langkah 1:
Email butiran diri anda (Nama Penuh, Alamat Surat-Menyurat & Nombor Telefon Bimbit) ke: myqbic@gmail.com

Langkah 2:
Tunggu maklumbalas daripada MyQbic. MyQbic akan menghantar maklumbalas ke alamat email anda. Jika anda tidak menerima sebarang maklumbalas daripada MyQbic bermakna permohonan anda ditolak.


Langkah 3:
Setelah pendaftaran anda disahkan. Sila semak email dan penyata akaun peribadi MyQbic anda dan pastikan anda menerima RM4460 secara percuma.

Langkah 4:
Anda boleh membuat pengeluaran semua amaun atau wang terkumpul di dalam akaun peribadi MyQbic ke akaun bank anda pada bila-bila masa apabila mencapai had pengeluaran yang ditetapkan. Had pengeluaran minima adalah serendah RM1 sahaja. Hubungi MyQbic di talian 012-7615396 untuk pengeluaran wang.



MyQbic 2:
Kempen Paid Per Call 
MyQbic Terkini


Kempen Paid Per Call MyQbic 1




Anda dikehendaki menghantar mesej di bawah kepada rakan-rakan anda samada melalui email atau pesanan ringkas (SMS). Kandungan mesej tersebut haruslah ditaip seperti berikut:

-----------------------------------------------------------------------------------
OPPO N1 Original Set - rotating camera, 5.9' quad core & more. Price RM1798 + Free Shipping. Call 012-7615396 (MyQbic)

-----------------------------------------------------------------------------------
Jika mana-mana rakan anda membaca mesej tersebut dan menghubungi MyQbic. MyQbic akan membayar kepada anda sekitar RM1.50 sehingga RM500 bagi setiap panggilan yang dibuat oleh rakan-rakan anda walaupun mereka tidak membuat apa-apa pembelian.

Peringatan

99% sumber pendapatan anda menerusi program ini adalah hasil daripada perlaksanaan kempen. Anda mampu memperolehi pendapatan yang lebih tinggi jika anda aktif melaksanakan kempen dengan cara yang betul. Berikut adalah peraturan-peraturan yang mesti dipatuhi ketika melaksanakan Kempen Paid Per Call MyQbic :
  1. Anda tidak dibenarkan mengubah, meminda, menambah kandungan kempen, melakukan spamming, mengguna perisian atau robot atau apa jua aktiviti yang bertentangan dan mengelirukan ketika melaksanakan kempen.
  2. Anda tidak dibenarkan membuat panggilan sendiri, merancang, mengarah, memaksa dan meminta individu lain menghubungi MyQbic atau seumpamanya. MyQbic berhak sepenuhnya menilai ketulenan sesuatu panggilan.
  3. Anda hanya dibenarkan menghantar kempen kepada individu yang mengenali tuan menerusi email dan pesanan ringkas SMS. 


    Mesej Penting Kepada Semua Ahli MyQbic:
    1. Jika tuan lewat menerima penyata akaun MyQbic pada setiap akhir bulan semasa. Tuan boleh menyemak baki terkini akaun tuan dari semasa ke semasa pada setiap hari Rabu dan Khamis, jam 10.00 pagi – 12.30 tengahari. Untuk semakan baki terkini, SMS Nama Penuh dan Nombor Akaun Peribadi MyQbic tuan ke talian: 012-7615396. 
    2. Mana-mana ahli MyQbic yang lewat menerima penyata akan menerima tunggakan pendapatan dan bayaran insentif tambahan RM3.50 bagi setiap bulan penyata yang lewat diterima. Semua tunggakan dan bayaran insentif tambahan akan dikumpulkan di dalam satu penyata akaun.
    3. Pendapatan setiap ahli tetap bertambah walaupun mereka lewat menerima penyata pada bulan semasa.
    4. MyQbic tidak pernah melantik mana-mana wakil atau organisasi lain samada secara online atau offline bagi tujuan pendaftaran ahli MyQbic.
    5. MyQbic melarang sama sekali kepada semua ahli MyQbic membuat kenyataan tawaran yang tidak benar, atau secara berlebihan atau seumpamanya. MyQbic tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan kepada ahli yang berbuat demikian. 
    6. Setiap ahli MyQbic juga dilarang menyebar fitnah, membuat tuduhan tidak benar, rungutan, komen, ulasan, kenyataan negatif yang boleh menjatuhkan reputasi MyQbic menerusi blog, laman-laman sosial, laman web dan sebarang tempat. Mana-mana ahli yang didapati samada sengaja atau tidak sengaja berbuat demikian, MyQbic tidak teragak-agak mengambil tindakan undang-undang, menfailkan saman atau menahan dan menarik semula semua baki amaun yang ada dalam akaun peribadi ahli yang terlibat tanpa sebarang notis. Sehingga hari ini, MyQbic telah menfailkan saman ke atas 8 orang ke atas kesalahan yang sama.
    7. MyQbic tidak pernah menganjurkan sebarang bentuk pelaburan samada pelaburan saham internet, pelaburan emas, pelaburan pertukaran mata wang asing, skim cepat kaya, skim SMS, skim gores dan menang atau seumpamanya.


    MyQbic 3:
    Anda Bertanya Mengapa. 
    MyQbic Menjawab Kerana


    MyQbic sentiasa bersikap telus dan berusaha untuk memberi yang terbaik. Di mana ada kelebihan, di situ juga pasti ada kekurangan. Kami tidak berasa malu dan bimbang untuk berkongsi kekurangan bersama anda.

    Berikut kami kongsikan snapshot rungutan dan ulasan individu berkaitan MyQbic:



    Snapshot 1
    Dipetik daripada laman sosial Facebook




    Snapshot 2
    Dipetik daripada Blog

    Jawapan MyQbic bagi Snapshot 1 & Snapshot 2
    MyQbic telah memberi maklum balas dan masih menghantar penyata akaun terkini kepada semua ahli dari semasa ke semasa.  Mana-mana ahli MyQbic yang belum atau lewat menerima penyata akan menerima tunggakan pendapatan dan bayaran insentif tambahan RM3.50 bagi setiap bulan penyata yang lewat diterima. Pendapatan setiap ahli tetap bertambah walaupun mereka lewat menerima penyata pada bulan semasa. Setiap ahli MyQbic seharusnya lebih bertenang dan gembira jika mereka lewat terima penyata pada setiap bulan. Mengapa? Kerana MyQbic akan membayar insentif tambahan RM3.50 di atas kelewatan itu. 

    Mengapa sebahagian ahli MyQbic lewat menerima penyata akaun terkini? Kerana:

    1. Mereka tidak aktif melaksanakan kempen ATAU
    2. Mereka melaksanakan kempen dengan cara yang bertentangan dan mengelirukan ATAU
    3. Mereka mengemukakan maklumat yang tidak tepat ketika memohon untuk menyemak penyata terkini ATAU
    4. Mereka memohon untuk menyemak penyata terkini terlalu kerap ATAU
    5. Mereka tidak mengaktifkan Akaun Peribadi MyQbic masing-masing.
    Mengapa MyQbic tidak memproses atau menolak permohonan individu bagi menyertai Program Paid Per Call? Kerana:
    1. Mereka mengemukakan maklumat atau butiran peribadi tidak lengkap. ATAU
    2. Mereka mengemukakan nombor telefon dan email yang tidak aktif. ATAU
    3. Permohonan mereka diluluskan tetapi mereka tidak membuat pengesahan pendaftaran pada tarikh yang telah ditetapkan atau sebelum tarikh tutup. 
    Peringatan:
    Semua ahli MyQbic HANYA dibenarkan memiliki satu (1) Akaun Peribadi MyQbic.

    Mengapa MyQbic menamatkan atau membatalkan keahlian beberapa orang peserta Program Paid Per Call? Kerana:
    1. Mereka memohon untuk menarik diri. ATAU
    2. Mereka didapati kerap melaksanakan kempen dengan cara yang bertentangan dan mengelirukan. ATAU
    3. Mereka didapati mengemukakan maklumat peribadi atau butiran palsu. ATAU
    4. Mereka didapati samada sengaja atau tidak sengaja membuat sebarang kenyataan yang boleh menjatuhkan reputasi MyQbic pada sebarang masa dan tempat.
    Mengapa MyQbic tidak menjawab sesetengah panggilan dan pesanan ringkas (SMS)? Kerana MyQbic sentiasa menerima pesanan ringkas (SMS) dan panggilan masuk dari semasa ke semasa. MyQbic sentiasa berusaha melayan semua panggilan dan pesanan ringkas (SMS) daripada peserta dan bakal pelanggan dengan kadar segera. MyQbic memohon maaf jika terdapat mana-mana panggilan dan pesanan ringkas (SMS) anda tidak berjawab. Kesabaran anda amat kami hargai.





    Snapshot 3
    Dipetik daripada Blog


    Jawapan MyQbic bagi Snapshot 3
    MyQbic telah menasihati  pemilik blog itu dan beliau perlu bertanggungjawab di atas artikel yang diterbitkan. Kandungan artikel di dalam blog itu keterlaluan dan menyinggung sesetengah pihak. MyQbic bertanggapan beliau tidak sengaja dan tidak mengetahui perkara yang sebenar. Manusia yang bijak lebih berhati-hati sebelum berkata sesuatu.

    MyQbic tidak menganjurkan sebarang bentuk dana pelaburan dan tidak menjual sebarang produk terlarang samada jual dadah, pelacur, organ budak, betina dan seumpamanya. Perlu ditegaskan bahawa pendapatan yang diperoleh oleh semua peserta atau ahli MyQbic adalah dari pecahan sumber berikut:
    • 99% daripada kempen 'Paid Per Call' yang dilaksanakan oleh ahli.
    • 0.2% - 0.8% daripada pendapatan setiap bulan yang diberi oleh MyQbic kepada ahli.
    • 0.1% - 0.2% daripada pendahuluan percuma/insentif tambahan yang diberikan oleh MyQbic kepada ahli.

    Ini menunjukkan bahawa ahli MyQbic yang aktif melaksanakan kempen dengan cara yang betul boleh meraih pendapatan yang lebih tinggi berbanding mereka yang memilih untuk pasif atau tidak melaksanakan kempen.

    Ilustrasi ringkas di bawah menunjukkan aliran pendapatan anda menerusi MyQbic:




















    Adakah anda perlu mencari atau menaja orang lain? Adakah anda dibayar komisen jika anda menaja orang lain? Jawapannya, tidak. Mengapa? Kerana MyQbic bukan Skim Piramid, Jualan Langsung, Pemasaran Berperingkat (Multi Level Marketing) atau seumpama dengannya. MyQbic tidak membenarkan ahli mencari atau menaja orang lain.  Aktiviti penajaan dan komisen penajaan tidak pernah wujud dalam Sistem MyQbic.


    MyQbic tidak meminta mana-mana ahli membayar wang deposit untuk tujuan pelaburan. Jika MyQbic merupakan satu dana, saham atau pelaburan. Sudah tentu MyQbic akan menetapkan syarat tertentu kepada semua ahli supaya melabur/meleburkan wang deposit mereka bernilai beribu-ribu ringgit dari semasa ke semasa sepertimana yang dilakukan oleh penganjur saham-saham internet sebelum ini. Sedangkan perkara ini tidak pernah berlaku di MyQbic.


    Mengapa MyQbic tidak memaparkan Nombor Kad Pengenalan dan Nombor Telefon testimoni? Kerana MyQbic bertanggungjawab ke atas kerahsiaan dan keselamatan maklumat ahli MyQbic. Sila maklumkan kepada MyQbic jika anda membenarkan butiran diri anda seperti Nombor Kad Pengenalan, Alamat dan Nombor Telefon untuk dipaparkan kepada umum. Jika anda memberi kebenaran dan bersedia menanggung risiko. MyQbic tiada halangan untuk berbuat demikian.

    Mengapa keputusan carian ‘search result’ MyQbic  di internet sekitar 2000 sahaja? Kerana pengguna-pengguna Internet mengenali MyQbic menerusi iklan berbayar seperti Google Adwords, Facebook Ads, Bling, Yahoo Ads dan medium promosi yang lain. Adakah penting bagi MyQbic mendapatkan  ‘search result’ yang tinggi di Enjin Carian untuk dikenali ramai? Allahyarham Tan Sri P.Ramlee telah dikenali dan mempunyai jutaan peminat sebelum kewujudan Internet dan Enjin Carian.

    Mengapa Pengasas MyQbic berkhidmat sebagai seorang guru? Satu soalan lucu mencuit hati. Wajibkah saya berkhidmat sebagai seorang Perdana Menteri terlebih dahulu semata-mata untuk mengasaskan MyQbic?

    Mengapa MyQbic menggunakan Blog? Adakah MyQbic cuba berselindung? MyQbic mempunyai laman web sebelum ini tetapi ia telah diceroboh oleh penggodam ‘hackers’.  Oleh itu, MyQbic beralih kepada Blog kerana pada masa ini ia lebih selamat dan mudah diurus. Jika anda berpendapat bahawa MyQbic tiada atau kurang kredibiliti kerana menggunakan Blog. Anda boleh menghulurkan sumbangan ikhlas supaya MyQbic boleh membina laman webnya sendiri yang lebih canggih. MyQbic tidak berselindung. Kebiasaannya penjenayah, penjahat, penipu, perompak dan penyamun menyembunyikan identiti dan wajah sebenar mereka di sebalik topeng. Cuba anda lihat gambar pengasas MyQbic di bahagian paling atas blog ini. Adakah beliau memakai topeng atau penutup muka? Tidak, bukan? MyQbic menasihati kepada penggodam supaya berhenti menceroboh blog dan laman web orang lain kerana perbuatan itu merupakan jenayah cyber.

    Cuba anda hidu gaya bahasa pemilik blog di snapshot 3 di atas. Gaya bahasanya kelihatan sama dengan gaya bahasa Pengasas MyQbic. Ini menggambarkan pemilik blog di snapshot 3 dan Pengasas MyQbic adalah individu yang serupa. Tetapi persoalannya, mengapa beliau perlu membina blog lain untuk menjatuhkan reputasinya sendiri? 

    Mengapa MyQbic memberi pendahuluan RM2+++  atau RM4+++ secara percuma? Apa muslihat  MyQbic? MyQbic tidak ada sebarang muslihat atau maksud tersembunyi untuk mengaburi sesiapa. Tetapi, jika anda enggan menerima pendahuluan percuma itu. Anda boleh memaklumkan kepada MyQbic dan kami akan mengambil semula amaun itu serta mengosongkan Akaun Peribadi MyQbic anda.

    Mengapa MyQbic mengenakan bayaran pengesahan pendaftaran sekali seumur hidup?  MyQbic berbuat demikian adalah bertujuan untuk membataskan penyertaan ahli. Selain itu, MyQbic boleh mengawal dan mengatasi masalah lambakan butiran palsu yang dihantar oleh pemohon yang tidak bertanggungjawab. Secara tidak langsung, MyQbic dapat menapis dan membuat penilaian awal samada pemohon itu benar-benar berminat atau tidak. MyQbic kerap mengembalikan semula bayaran pengesahan pendaftaran kepada ahli-ahli yang telah menunjukkan minat dan kesungguhan dalam program ini.

    Mengapa MyQbic mengenakan yuran pengaktifan akaun RM15 setiap bulan? MyQbic berbuat demikian adalah bertujuan untuk menilai ahli MyQbic yang aktif dan pasif pada setiap bulan semasa. Pendapatan setiap ahli tidak terjejas. Malah pendapatan mereka tetap bertambah dari semasa ke semasa walaupun mereka pasif, tidak melaksanakan kempen atau tidak menjelaskan yuran pengaktifan akaun.

    MyQbic menasihati kepada semua ahli supaya lebih berhati-hati ketika membuat komen, rungutan, kenyataan dan ulasan yang boleh menjejaskan reputasi MyQbic. Mana-mana ahli yang didapati samada sengaja atau tidak sengaja berbuat demikian, MyQbic tidak teragak-agak menahan dan menarik semula semua baki amaun yang ada dalam akaun peribadi ahli yang terlibat tanpa sebarang notis. Kerjasama semua ahli dalam perkara ini amat kami hargai.


    Program Pendapatan Paid Per Call MyQbic adalah cetusan idea yang ditambahbaik daripada Program Paid Per Click Google Adsense. Kami mengakui bahawa program ini masih ada kelemahan yang perlu diperbaiki. 

    MyQbic 4:
    Contoh Kempen PPC 
    Yang BETUL & SALAH


    CONTOH 1
    Kempen PPC MyQbic Menerusi Email atau Pesanan Ringkas (SMS) Yang BETUL

    Ramai orang sukakan rambut yang sihat, cantik dan hitam bersinar. Masalah rambut gugur, beruban, jarang dan berkelumumur dibimbangi oleh kebanyakan orang khasnya golongan remaja dan golongan pertengahan umur. Apa pandangan saudara?

    OPPO N1 Original Set - rotating camera, 5.9' quad core & more. Price RM1798 + Free Shipping. Call 012-7615396 (MyQbic)

    Ulasan Contoh 1:

    1. Kandungan kempen tidak diubah, ditambah atau dipinda.
    2. Kandungan artikel tidak mengandungi unsur sensitiviti perkauman, agama, bangsa dan seumpamanya. Tiada unsur lucah, hasutan, kritikan, fitnah dan seumpamanya.

    CONTOH 2
    Kempen PPC MyQbic Menerusi Email atau Pesanan Ringkas (SMS) Yang SALAH

    Ramai orang sukakan rambut yang sihat, cantik dan hitam bersinar. Masalah rambut gugur, beruban, jarang dan berkelumumur dibimbangi oleh kebanyakan orang khasnya golongan remaja dan golongan pertengahan umur. Apa pandangan saudara?

    OPPO N1 Original Set - rotating camera, 5.9' quad core & more. Price RM20 + Free Shipping. Call 012-7615396 (MyQbic)

    Ulasan Contoh 2:
    1. Kandungan kempen diubah, ditambah atau dipinda. Harga produk telah dipinda daripada RM1798 kepada RM20.
    2. Kandungan artikel tidak mengandungi unsur sensitiviti perkauman, agama, bangsa dan seumpamanya. Tiada unsur lucah, hasutan, kritikan, fitnah dan seumpamanya.


    MyQbic 5:
    Perkhidmatan MyQbic

    MyQbic menyediakan perkhidmatan berkualiti kepada semua pengguna-pengguna internet pada kos berpatutan sepertimana berikut:
    1. Membantu peniaga-peniaga dalam dan luar negara memasarkan produk atau perkhidmatan ke serata dunia menerusi internet seperti Google Adwords, Yahoo Ads, Bling, Youtube, Facebook, MySpace, Twitter, ebay, Amazon dan lain-lain.
    2. Menganjurkan seminar-seminar berkaitan pemasaran dan perniagaan Internet.
    3. Menyediakan khidmat nasihat dan rundingan bagi hal-hal yang berkaitan dengan pemasaran, promosi, publisiti, dan perniagaan Internet.
    4. Menyediakan perkhidmatan S.E.O atau mengoptimasi laman web atau blog di enjin-enjin carian.
    5. Membekalkan pelawat-pelawat atau trafik ke laman web atau blog.  
    6. Menyediakan perkhidmatan pembinaan laman web, penterjemahan, suntingan grafik, video dan audio serta penerbitan buku digital. 
    Untuk mendapatkan khidmat MyQbic, hubungi MyQbic di talian: 012-7615396.